Delia Dragomir (Eucom): “Am adaptat programele la online, astfel încât și-au păstrat partea de interactivitate, creativitate, de gaming”

Eucom
Feb 02
2021

Eucom a luat ființă în anul 2002, pentru a răspunde nevoilor și provocărilor companiilor aflate în plină expansiune și integrare în mediul de afaceri globalizat și a devenit unul dintre cei mai importanţi facilitatori de cursuri de limbi străine din România. De fiecare dată reprezentanții companiei își propun să își îndeplinească cu entuziasm misiunea de a fi un “bridge to the world” pentru orice companie care îşi doreşte să performeze într-un mediu de business global. Până în prezent au colaborat cu clienţi din diverse domenii, precum cel bancar, IT, automotive, pharma, retail sau medical.

Am vorbit cu Delia Dragomir, co-fondator și Managing Partner Eucom Business Language despre cum a fost influențat drumul business-ului companiei de trecerea prin cele doua crize din 2008-2010 și pandemie, lecțiile de business învățate, dar și despre viitor.

Ce ați făcut în timpul pandemiei?
În timpul pandemiei, ne-am orientat către oameni. Încă din primele zile, am adoptat variata de work from home pentru toată lumea, nu am mai așteptat să vedem ce se mai întâmplă, ci am pus siguranța pe primul loc. În două zile am mutat toate cursurile în online. Am învățat rapid să lucrăm pe toate platformele, în funcție de restricțiile tehnologice ale fiecărei companii. Am adaptat programele la online, astfel încât programele noastre și-au păstrat partea de interactivitate, creativitate, de gaming.

Am acceptat noi provocări, cum ar fi serviciul de transcript, care se pare că începe să prindă teren. Am decis să testăm piața de B2C atât în ceea ce privește cursurile, și am lansat programul de Accelerate Languge Learning, dar și in ceea ce privește assessmentul. Să comunicăm mai mult, să fim mai mult în contact unii cu ceilalți, și am diversificat căile de comunicare. Ne permitem mai mult să testăm idei noi.

Am decis să ne uităm cu și mai mare atenție la furnizorii noștri și am continuat doar parteneriatele care s-au dovedit valoroase pentru toată lumea. Am devenit mult mai atenți în selecția furnizorilor și ne uităm să fim aliniați din punct de vedere al valorilor. Am devenit și mai apropiați de clienții noștri, am implementat mai multe sisteme de feedback, astfel încât să aibă posibilitatea ca vocea lor să fie auzită.

Cât de mult a contat ca ați avut și experiența crizei economice din 2008-2010?
Criza din 2008 ne-a prins în postura de proaspăt părinți mutați în București. Anul 2008 a fost anul în care am luat decizia de a muta business-ul cu totul București, sătui de drumurile lungi și dese făcute cu trenul între Timișoara și București. Deciziile se luau în București, în urma întâlnirilor face-face. Și aici văd o primă paralelă între cele două crize, în sensul că acum deciziile se pot lua și telefonic, și în mediul online, deci am început să spargem bariera distanței și astfel să eficientizăm foarte mult activitatea.

2008 ne-a prins oarecum la început de drum, lucrând foarte mult cu pixul, hârtia, excel-ul și hard-ul extern. Criza de acum ne găsește la activ cu dezvoltarea unei platforme de lucru, ETMs, încă din 2010, cu platforma EUGRADE (assessment) in place din 2017, și cu EUTEAM (am renunțat la ETMS, care era depășit și am dezvoltat o nouă platformă de gestiune a activității de cursuri) din 2019, și toate informațiile în cloud. În acești ani, am trecut prin procesul digitalizării, gândirii și construirii unor platforme customizate, bazate pe nevoile clienților și a eficientizării activității.

În perioada 2008-2020 am experimentat foarte mult munca la distanță. Avem mulți colegi care lucrează remote, work from home de ani de zile. Tocmai de aceea tranziția pentru noi a fost una naturală și rapidă. Toata lumea a știut imediat ce are de facut, s-a adaptat foarte bine. Asta și pentru că avem o cultură bazată pe procese, pe întâlniri. Poate toate aceste întâlniri face-to-face erau enervante, dar s-au dovedit a fi benefice pregătindu-ne pentru online. Acum, în online, ne întâlnim zilnic în echipe, săptămânal, pe de o parte să stabilim strategia, iar pe de altă parte să socializăm în cadrul „Drinking and playing together” și lunar la „Chance to Learn in Eucom – A Read.Share.Repeat movement by Eucom”, în care dezbatem cartea citită lunar.

Astfel, 2020 ne-a găsit cu un pool de 500 de oameni implicați în noul concept de AGILE Learning, care este un mix între digital, platformă de e-learning și human interaction. Concept pe care l-am lansat în aprilie 2019. Deci am avut la dispoziție un an să-l îmbunătățim pe baza feedback-urilor și a rezultatelor primite. Avem o echipă pregătită și închegată și acum am văzut foarte clar rezultatele cursurilor și procesului de formare pe care l-am avut în toți acești ani. Ne-a întărit și mai mult ideea de #LearningMustGoOn.

V-a fost vreodată frică de eșec?
Nu i-aș spune frică de eșec, pentru că în acele momente s-ar putea să rămâi „paralizat”, pe loc, în freeze mode. La noi valoarea de improvement, de a fi mai bun, de a-ți depăși limitele, este foarte puternică, iar asta înseamnă că de fiecare dată ne-am pus în mișcare, ne-am adaptat, am reconfigurat traseul, am căutat întotdeauna soluții win-win. Noi în Eucom, avem și o vorbă, că alături de noi nu te vei plictisi, că alături de noi te vei mișca încontinuu.

Este nevoie de curaj în antreprenoriat în România și cum a fost și este pentru voi?
Noi considerăm că trebuie să crezi în ceea ce vrei, să te dedici, să faci cu pasiune, să pui suflet. Într-adevăr, sunt și momente când te întrebi de ce mai continui și pe urmă te uiți din nou la ce ai realizat, la ce mai poți, te uiți la oamenii din jur și vezi câte lucruri s-au întâmplat, te reconectezi cu viziunea și îți găsești energia și puterea să continui. Cred însă că provocările sunt la tot pasul, indiferent de ceea ce faci și de rolul pe care îl joci. Ca și antreprenor ai o responsabilitate mult mai mare, o ai în primul rând față de oamenii tăi, de echipa ta, de clienții cărora le-ai promis servicii de top, de furnizorii cu care lucrezi, de autorități. În caz de ceva, tu ești cel care plătește, care resimte direct orice greșeală, atât emoțional cât și financiar. Deci, da, ai nevoie de o doză mai mare de curaj și de încredere. De aceea este foarte important să pleci la drum cu DE CE ul tău, cu viziunea și misiunea ta. Dacă aceste lucruri îți sunt clare, toate celelalte se leagă frumos. Nu ușor, nu fără bătaie de cap, nu fără nopți nedormite, nu fără frământări, nu fără greșeli, însă frumos. Ajung să curgă una din cealaltă, să se îmbine.

Cum credeți vă arăta viitorul din punct de vedere economic, social și al industriei din care faceți parte?
Altfel decât orice a fost până acum. Cu siguranță avem multe de învățat din aceasta perioadă, sunt lecții valoroase pe care le vom lua cu noi ulterior. Ne vom adapta la o „noua normalitate”, la un nou mod de a fi, de a trăi, vom fi mai atenți la ceea ce este cu adevărat important, vom fi mai selectivi în lucrurile în care decidem să ne implicăm, și la motivul, la „DE CE” să facem sau să nu facem ceva. Nu vom mai fi dispuși să facem compromisuri dacă nu se justifică și nu ne aduc împlinire.

Modul de lucru, de a învăța se va schimba, având o gamă largă de opțiuni și de materiale, selecția va deveni cu atât mai riguroasă. Sunt convins că orice client va pune mult mai mult accent pe calitate, pe personalizare, pe programe adaptate nevoilor specifice, pe customizare, adică, într-un cuvânt, pe REZULTATE.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *