Reteta unui somn odihnitor spusa de expertii in saltele

Depositphotos
Ian 11
2019

Fiecare fiinta vie isi petrece aproximativ o treime din viata dormind. Avem nevoie de aceste ore de somn pentru a supravietui, pentru a ne pastra sanatatea mentala si fizica, pentru a ne creste calitatea vietii. Asadar, somnul nu este doar o stare pasiva, in care perceptiile senzoriale sunt absente, ci este un proces fiziologic care sustine refacerea organismului, asa cum sunt si apa si alimentatia.

Un somn bun conduce la o productivitate mai buna, la o mai buna capacitate de invatare, de solutionare a problemelor de peste zi, de a face fata schimbarilor cu care ne confruntam zilnic. Cantitatea si calitatea somnului este influentata de numerosi factori, intre care se numara diverse afectiuni medicale ori obiceiurilor proaste. Asadar, este important sa avem o igiena a somnului, iar expertii in saltele de pat ai magazinului www.saltele-online.ro mentioneaza 5 ingrediente esentiale pentru un somn odihnitor.

1. Creeaza-ti o rutina a orelor de somn! Pentru a te bucura de un somn odihnitor, este esential sa ai un program de somn bine pus la punct. Cuprinde in el si orele cele mai benefice pentru odihna 22:00 – 24:00. Un exemplu de rutina de somn, pentru un adult cu program de lucru de zi, poate fi 23:00 – 06:00/07:00. Chiar daca in primele zile ti se va parea dificil, vei observa ca ceasul biologic se regleaza si dupa aproximativ doua saptamani rutina impusa iti va parea fireasca.

2. Amenajeaza-ti camera pentru somn! – Nu trebuie sa depui eforturi mari pentru a-ti crea un ambient potrivit pentru odihna. Inlatura o data pentru totdeauna toate electronicele din camera (televizor, telefon, etc), aeriseste camera cateva minute in fiecare seara, schimba lenjeria in fiecare saptamana si, de ce nu, aprinde o lumanare parfumata cu ulei esential. Uleiul de lavanda, de exemplu, relaxeaza musculatura si pregateste organismul pentru somn.

3. Evita alcoolul, tigarile si mesele grele seara! – Toate aceste perturba somnul si te pot tine treaz toata noaptea. O salata este ideala seara, aceasta fiind recomandat a fi consumata cu aproximativ 2-3 ore inainte de somn. Alcoolul si tigarile sunt vicii cu multe efecte negative asupra corpului, de aceea este bine sa le elimini in totalitate. Un pahar de vin la masa de pranz sau in weekend iti poate satisface pofta, fara a fi necesar sa abuzezi de alte bauturi alcoolice.

4. Dormi pe o saltea potrivita! – Cand vorbim despre salteaua potrivita, ne referim la acel model de saltea de pat care corespunde cel mai bine conditiei tale de sanatate si corpului tau. De exemplu, o persoana cu afectiuni la nivelul coloanei este obligatoriu sa aiba o saltea ortopedica pe care sa o fi testat inainte de achizitie. Testarea este importanta inainte de orice achizitie, iar daca salteaua ta are mai mult de 8 ani, e timpul sa o schimbi.

5. Fa miscare zilnic! – Activitatea fizica determina, alaturi de ceilalti factori, calitatea somnului. Antreneaza-te in timpul zilei, pentru a consuma energia, ci nu inainte de culcare, pentru ca muschii sa fie relaxati.

Combina toate aceste ingrediente si bucura-te de un somn odihnitor in fiecare noapte. Daca problemele persista, este recomandat sa mergi la un medic specialist. Somn odihnitor, somn usor!

Sursa: www.saltele-online.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *