ROMANIA REIMBLANZITA. Auchan România – primul retailer care a produs un lungmetraj despre natura României – anunță difuzarea acestuia în peste 70 de cinematografe din țară

Romania neimblanzita - din 13 aprilie in cinematografe
Apr 12
2018

Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața locală, lansează din 13 aprilie „România neîmblânzită”, primul film documentar despre natura României care va putea fi vizionat în peste 70 de cinematografe din 37 de orașe.

Realizat în colaborare cu britanicii de la Off the Fence, și narat de Victor Rebengiuc, filmul documentar „România neîmblânzită” reprezintă o producție inedită, ce dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României.

„De mai bine de 11 ani, Auchan realizează o serie de acțiuni de responsabilitate socială în beneficiul comunităților din România. Credem cu tărie că filmul poate reprezenta unul dintre cei mai buni ambasadori ai României, un motiv de bucurie pentru toți românii, precum și un material ce poate fi adaptat în scop educativ. Romania neimblanzita este un dar oferit de Auchan si cei 10.000 de angajati ai companiei tuturor românilor”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România și producător executiv al filmului documentar.

Distribuția în cinematografe va fi asigurată de Transilvania Film, companie fondată și condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior și o serie de proiecții în mai multe orașe în care nu există săli de cinema.

Lansarea filmului în România a fost marcată printr-un eveniment de gală, organizat pe 21 martie, la Teatrul Național din București, în prezența a peste 900 de spectatori, personalități marcante din toate domeniile. La avanpremieră a participat și Președintele României, Dl.Klaus Iohannis.

„România neîmblânzită”, proiectat și peste hotare, la festivaluri de film din SUA și Marea Britanie

Beneficiind și de o versiune internațională narată de actorul englez Mark Strong, filmul documentar va fi distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât și pe canale televizate, specializate în film documentar.

„Prima proiecție a versiunii internaționale a avut loc, în luna martie, la Washington, în cadrul unuia dintre cele mai importante festivaluri de film ecologic din lume, iar următoarea va avea loc, pe 9 mai, la Londra, într-un eveniment găzduit de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA). La evenimentul londonez, toate veniturile realizate în urma vânzărilor de bilete vor fi donate Fundației Conservation Carpathia”, a adăugat Alex Păun, coordonator al echipei de producție.

Mii de kilometri în 18 locuri emblematice pentru România, pe parcursul unui an

Realizat cu sprijinul casei de producție britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic și Discovery Channel, și în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust, filmul „România neîmblânzită” a fost filmat pe parcursul unui an întreg, cei peste 20 de cameramani implicați parcurgând mii de kilometri pentru a surprinde lupta vietăților pentru supraviețuire.

Călătorind cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf, aceștia au cumulat peste 400 de ore de filmare în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier și Munții Apuseni.

„O contribuție substanțială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul, la crearea documentarului”, a menționat Alex Păun.

Alături de aceștia, pe teren, s-au mai aflat și documentariști și oameni de știință, reprezentanți locali ai ONG-ului The European Nature Trust, precum și o serie de experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai mult, producția este expertizată din punct de vedere științific de către universitarul clujean, Conf. Dr. Ioan Coroiu.

Auchan intenționează să extindă proiectul Romania neimblanzita

Potrivit companiei, conținutul filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a fi utilizat în școli, ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan își propune să colaboreze cu instituțiile din învățământ pentru a dezvolta proiectul în această direcție.

Nu în ultimul rând, Auchan dorește să pună pelicula și la dispoziția instituțiilor ce răspund de turism și mediu, pentru a sprijini, în acest fel, promovarea turistică a țării.

Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică Off the Fence. În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film.

# # #

Auchan Retail România are în portofoliu 33 de hipermarketuri și o rețea de magazine MyAuchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, peste 10.000 de angajaţi, o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de Euro, propune celor circa 5 milioane de locuitori din orașele în care sunt prezente magazinele Auchan un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount generalizat, cu toate preţurile mici, permanent. Auchan România realizează o serie de acțiuni importante pentru promovarea activităților de responsabilitate socială şi integrare a tinerilor, dar şi programe pentru protejarea mediului înconjurător care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor naturale, oferirea la vânzare a unor produse care protejează mediul. 100.000 de copaci au fost plantați în 2017, în cadrul programului Mobilizatron. www.auchan.ro

# # #

Apărută în 1994, Off the Fence este o companie de producție independentă specializată în filme de non-ficțiune dedicate pieței internaționale. Off the Fence creează programe cu focus pe calitate înaltă, integritate și inovație, aducând o perspectivă proaspătă și o valoare ridicată a producției într-o diversitate de genuri. Catalogul lor conține peste 6.000 de ore de istorie naturală, știință, stil de viață, istorie și documentare și au fost premiați cu peste 80 de trofee, printre care și cel al Royal Television Society și Emmy. Compania lucrează îndeaproape cu case de producție consacrate, dar și cu noi profesioniști talentați, și, cel mai important, folosește expertiza și localnicii de pe teren pentru a da naștere unor filme și seriale pline de frumusețe, inspirație, dar și de informații. Off the Fence se mândrește cu filmările sale despre istoria naturală – unele dintre cele mai recente și cele mai importante producții de lungmetraj explorează problemele de conservare din prezent și au fost de mare impact în răspândirea stării naturii. Off The Fence Productions are colaborări de lungă durată cu Discovery Channel și National Geographic, producând mai multe episoade din serii de istorie naturală care au în focus sălbăticia și peisaje de pe toate continentele lumii.

# # #

Transilvania Film este o companie de distribuție de film independent care a apărut ca răspuns la maturizarea publicului de film din România, public ce în ultimii ani a devenit tot mai interesat de cinematografia de artă. Fondată de aceeași echipă care a pus bazele Festivalului Internațional de Film Transilvania, compania și-a propus să îmbogăţească oferta de filme din cinematografele româneşti prin câteva producţii deosebite, filme independente de mare succes atât la box office, cât şi în marile festivaluri ale lumii.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *